Přehled nejčastěji používaných modelů při soutěžích maket větroňů podle pravidel GPS-Eurocupu


ANTARES
Výroba – Baudismodel – Jiří Baudis – Česká Ves
Rozpětí – 6.6m
Letová hmotnost – 12 kg

ARCUS
Výroba – Hmodel – Radim Horký – Jeseník
Rozpětí – 6.6m
Délka – 2,9m
Plocha křídla – 174dm2
Letová hmotnost – 17-20 kg
Plošné zatížení – 90-110g/dm2

ASG-29
Výroba – Hmodel –Radim Horký – Jeseník
Rozpětí – 6,0m
Délka – 2,2m
Plocha křídla – 117 dm2
Letová hmotnost – 11-12kg
Plošné zatížení – 94-102g/dm2

DG-800
Výroba – CS Kunststofftechnik – Christian Schauberger – Rastatt, Německo
Rozpětí – 6,0m
Délka – 2,21m
Letová hmotnost – 12-13kg
Profil – MH32 mod.

DISCUS – 2a
Výroba – TOPMODEL CZ – Habrůvka
Rozpětí – 3,75m
Délka – 1,61m
Plocha křídla – 64,8dm2
Letová hmotnost – 5 kg
Plošné zatížení – 77g/dm2
Profil – HQ 3/14-13-12

DUO DISCUS
Výroba – Karel Vagenknecht – výroba modelů Jeseník
Rozpětí – 5,33m
Délka – 2,31m
Plocha křídla – 109dm2
Letová hmotnost – 10,5 kg
Plošné zatížení – 96g/dm2
Profil – HQ 3/15-12 mod.
HPH 304-SHARK
Výroba – Karel Vagenknecht – výroba modelů Jeseník
Rozpětí – 6,0m
Délka – 2,23m
Plocha křídla – 133dm2
Letová hmotnost – 13,1 kg
Plošné zatížení – 99g/dm2

L-33 SOLO
Výroba – BOBO model – Antonín Bordovský – Krnov
Rozpětí – 3,53m
Délka – 1,78m
Plocha křídla – 66dm2
Letová hmotnost – 5,5 kg
Plošné zatížení – 84g/dm2
Vlastimil Žatecký – MK Lipence

2 Komentářů

  1. Ivo Michal

    Mávání na otočných bodech je strašně nepřesné (a bylo i v Krnově) a náročné na organizaci. Tudy cesta nevede… Model máš a Skynav Ti někdo může půjčit – tak můžeš GPS triangl vyzkoušet.

  2. Adámek

    Je to paráda, ale celkové náklady na takový model (včetně vybavení)asi dost přečnívají přes 100000,- Kč. Asi by nebyla od věci nějaká lidovější varianta, s odmáváním otočných bodů, jako byly první závody v Krnově.Tehdy vyhrál Petr Stejskal s postarším Discusem.

Napsat komentář