Modelářská dovolená – Letiště Raná

7. den – pasování leteckých žáků

Dnes je předposlední den naší modelářské dovolené. Na letišti byl čilý provoz, venku byly téměř všechny letadla. Konal se tu také sraz vozidel Citroen a aeroklubáci pro ně udělali výstavku letadel. Při té příležitosti jsme se i vyfotili před skutečným Orlíkem. V podvečer jsme tři naše žáky pasovali na piloty RC modelů. Zkoušku úspěšně absolvovali: Naďa, Adámek i Vojta.

6. den – jako přes kopírák

Dnešní počasí bylo opět luxusní. Létali jsme celý den, Milan Dubský létal s Ardeou a s Roverem, Naďa Uhlířová se učila létat s FreeBee. Vašek Sýkora proháněl po nebi Barracudu, Vojta létal s větroněm a s Gasbagem, no a Adámek zkusil poprvé létat s větroněm s křidélky.  Všem se létalo super a přistání byla naprosto bez problémů! Večer se opět chystá grilování.

5. den – počasí na rekordy

Dnes jsme se probudili do luxusního počasí. Téměř bezvětří, modrá obloha a od rána čilý ruch na letišti. Raňáci odlétli v dopoledních hodinách na 500 km trojúhelníky a letiště bylo až do jejich návratu  jen naše.  Během příprav na odlety jsme připravili naše modely před hangár, který nám ochotně zapůjčil na celý týden Milan Beneš. Udělali jsme společné focení a poté vyrazili do vzduchu. Vašek Sýkora zalétl 3m Barracudu, Adam a Vojta začali trénovat na soutěž historiků se závodními modely, jejich dědové jim zdatně sekundovali.  Po páté hodině se část kempu vydala na kopec Raná, kde úspěšně zdolali vrchol. Byl nádherný výhled na okolí, dohlednost byla opět okolo 50 km. Při pobytu na vrcholu sledovali návrat větroňů z úspěšných přeletů, a start paraglidistů. Po  návratu z vrcholu jsme sledovali start horkovzdušného balonu. Létali jsme do pozdních večerních hodin při téměř bezvětří. Večer jsme opět zasedli ke grilování a modelářskému posezení a doplnění tekutin po namáhavém dni.

4. den – málo focení, hodně létání

Celý dnešní den bylo počasí vhodné na létání a tak jsme létali se vším, co mělo na letišti křídla. Kromě létání došlo i na zalétávání – Mirek Macků a Milan Dubský šli na svah zalétat Galánku a svahového větroně, zatímco malí kluci si dali výšlap na Ranskou horu. Navečer jsme ještě zalétávali Rovera Jirky Laburdy a EasyFly Adámka Laburdy.

3. den – exkurze do Lounského muzea

Předpověď na dnešní den nebyla příznivá a tak jsme se rozhodli udělat výlet do muzea v Lounech, kde je výstava o 80.letech létání na Rané. Po výstavě následoval dobrý oběd a poté  hurá na letiště, kde jsme večer přichystali grilování. Mezitím jsme ještě stačili připravit další stroje na zálet, který nás bude, v případě dobrého počasí, čekat zítra.

2. den – luxusní počasí!

Dnešní den se opravdu vydařil – klidné počasí, přiměřené teplo, pohoda a polétání.. Nejmladší účastník výpravy (Adámek Laburda) se odvážil na velkou samostatnou výpravu na vrchol kopce, kde udělal několik zajímavých fotek. Ostatní parťáci zatím létali, létali, létali. Milan Dubský znovu zalétl Ardeu, která mu shořela loni v Chotěboři, Vašek Sýkora zalétl Phoenixe 2000 a žačka Naďa se učila s Easy Starem.

1. den – příjezd na Ranou

Na letošní rok se parta nadšenců z MK Lipence rozhodla vyzkoušet  mekku plachtařského létání a prožít týden modelářské dovolené na letišti Raná. Po příjezdu jsme se ubytovali v historické budově, vybalili věci a poohlédli se po okolí. Dominantou letiště Raná je kopec, z kterého startují jak padáčkáři, tak rogalisté i letečtí modeláři.