Hydro pohár sponzorů Slapy 2008

V  sobotu 10. května proběhl již 13. ročník soutěže elektrohydroplánů na slapské přehradě – pláži  Ždáň. Létalo se ve dvou kategoriích: makety dle pravidel RCMH (1. soutěž letošního Poháru sponzorů) a libovolné hydroplány ve volné kategorii.  Maket se zúčastnilo sedm a volných pět modelů. Výsledné pořadí pilotů na prvních třech místech a  jejich modelů je v následující tabulce:

Kategorie RCMH:

1. Vratislav Rejda              Šavrov S2
2. Jan Richter                     Fly Baby
3. Zbyněk Nádeník             Stinson Reliant

dále létali:

Boleslav Veselý – Piper J3, Lubomír  Marek – Monocoupe a Václav Janko – Savoia Marchetti a Josef  Šulc – Beaver

Volná kategorie:

1. Ladislav Nádeník               Felix – dvoumotorák
2. Petr Hrubeš                         Extra 300S
3. Jiří Potenský                       Viper

dále se zúčastnili:

Miloslav Malásek – Ara a Jiří Zikmund – Donald 4.

Počasí až na již tradiční vítr s nepříjemnými poryvy vyšlo bájeně – skoro jasno a teplota přes 20°C. Všichni piloti tak museli prokázat kus odvahy a pilotního umu. Vratislav Rejda v RCMH a Ladislav Nádeník ve „Volné“ předvedli kvalitní lety ve všech kolech a po zásluze zvítězili. Ve větrném  počasí havárie a  poruchy kosily především kategorii RCMH, a tak záchranná kánoe si tentokrát hodně zajezdila. Nejtěžší havárie postihla Savoiu Marchetti, ta bohužel již létat nebude. Větší štěstí měl Josef Šulc, propadl se ve stejném místě jako Václav Janko a jeho Beaver se prakticky tečně dotkl  hladiny. Po pár vteřinách  však bylo jasné, že model je velmi obtížně řiditelný. Utrhlo se totiž dno trupu se zadními závěsy plováků, které pak za letu vlály v úhlu asi 30° vůči podélné ose modelu (později se ukázalo, že navíc bylo proražené dno jednoho plováku). Josef však všem dokázal, že je výborný pilot, zachoval klid a po okruhu hladce přistál těsně u břehu. Od bodovačů sice dostal za bezchybné přistání těsně u břehu a tedy mimo vymezený prostor nulu, zato si však od přítomných diváků vyslechl největší potlesk v celé soutěži. Horké chvilky si užil také Lubomír Marek, když vysadil pohon jehoMonocoupe, ve větrném počasí je to vždy vážný problém, obešlo se to však bez vážnějších následků – příčinou bylo zřejmě nedostatečné chlazení. Některé další modely se „jen“ vykoupaly při pojíždění na start nebo po přistání – to se však obešlo bez následků.

 

Napsat komentář